NASTĘPNĄ
REFERAT ORGANIZACYJNY
Kierownik referatu - Sekretarz Gminy: Beata Gwarda-Białas
wew. 13
Telefon: 44 756 - 15 - 22
Faks: 44 756 - 15 - 23
Zadania w zakresie spraw organizacyjnych
- przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz Urzędu,
- prowadzenie ewidencji korespondencji,
- prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków i listów wpływających do Urzędu,
- przygotowywanie pomieszczeń na posiedzenia Rady i jej organów oraz zebrań organizowanych przez Wójta i Sekretarza,
- prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,
- nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych,
- przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem lub Sekretarzem bądź kierowanie ich do właściwych Referatów,
- przekazywanie do Referatów, poszczególnych zadań wynikających z aktów prawnych,
- prowadzenie spraw w zakresie kontroli wewnętrznej i zewnętrznej – kompletowanie planów kontroli oraz dokumentacji z działalności kontrolnej,
- podejmowanie czynności związanych z organizacją narad, kompletowanie planów narad, zwoływanie, przygotowywanie oraz obsługa narad Wójta,
- współdziałanie z przedstawicielami środków masowego przekazu oraz informowanie ich o polityce, działalności i zamierzeniach Urzędu, organizowanie kontaktów z dziennikarzami, a także udzielanie pomocy w tym zakresie i sporządzanie informacji, analizy publikacji prasowych, prowadzenie wycinków prasowych zawierających materiał dotyczący Gminy i działalności Urzędu, przygotowywanie odpowiedzi na krytyczne opinie środków masowego przekazu,
W zakresie spraw administracyjno-gospodarczych obsługi Urzędu
-
utrzymanie porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd oraz w przyległym do budynku terenie,
-
prowadzenie adaptacji, remontów i napraw oraz konserwacji budynku Urzędu, pomieszczeń i inwentarza biurowego,
-
analizowanie kosztów funkcjonowania Urzędu oraz dbanie o terminowe uiszczanie opłat z tym związanych,
-
obsługa faksu, radiotelefonu(w ref. d/s obywatelskich),
-
obsługa kserokopiarki
-
zabezpieczenie mienia Urzędu przed kradzieżą, włamaniem i pożarem,
-
prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową Urzędu.
-
wykonywanie prac poligraficznych,
-
wykonywanie czynności związanych z funkcjami reprezentacyjnymi Urzędu, dbałość o wystrój i estetykę,
-
nadzór nad ogłoszeniami sądowymi i komorniczymi,
-
nadzór nad opracowaniem dokumentów i instrukcji z zakresu bhp i ochrony przeciwpożarowej w Urzędzie Gminy.
W zakresie obsługi Rady i jej organów
1. przygotowywanie we współpracy z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów,
2. przechowywanie uchwał podejmowanych przez organy Gminy,
3. przekazywanie – za pośrednictwem sekretariatu- korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
4. przygotowywanie materiałów do projektów planów pracy Rady, jej komisji ,
5. podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji, zebrań, posiedzeń i spotkań Rady, jej komisji ,
6. protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań,
7. prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień Rady, komisji Rady,
8. prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych,
9. organizowanie szkoleń radnych i członków komisji Rady nie będących radnymi,
10. nadzór nad sposobem załatwiania interpelacji, wniosków i postulatów radnych, wniosków komisji przez poszczególne Referaty i jednostki organizacyjne,
11. współpraca z kierownikami Referatów w zakresie, przygotowania materiałów będących przedmiotem obrad sesji Rady, posiedzeń komisji,
12. czuwanie nad zabezpieczeniem praw radnych i członków komisji,
13. załatwianie spraw związanych z nadawaniem odznaczeń państwowych dla radnych Rady i zasłużonych działaczy społecznych,
W zakresie spraw kadrowych
-
przygotowanie spraw związanych z polityką i rezerwą kadrową Urzędu,
-
przygotowanie
dokumentacji związanej z zawieraniem i rozwiązywaniem umów o pracę z
pracownikami Urzędu, zwolnień, awansowaniem i wynagradzaniem oraz
występowaniem z wnioskami o przyznanie odznaczeń państwowych i nagród
jubileuszowych, -
prowadzenie
akt osobowych pracowników, list obecności, rejestru delegacji,
ewidencji nieobecności w godzinach pracy, kontrolki rozliczania czasu
pracy, ewidencji zwolnień lekarskich, -
opracowywanie planów urlopów wypoczynkowych oraz prowadzenie ewidencji,
-
przygotowywanie
dokumentacji związanej z powołaniem, zaszeregowaniem, awansowaniem i
odwoływaniem dyrektorów/kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, -
prowadzenie spraw dotyczących gospodarki etatami i funduszem płac,
-
organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych przeglądów kadrowych i ocen kwalifikacyjnych pracowników,
-
załatwianie spraw emerytalnych i rentowych pracowników,
-
organizowanie samokształcenia pracowników w zakresie szkolenia wewnętrznego,
-
kierowanie pracowników na kursy, seminaria i szkolenia,
-
prowadzenie
spraw dotyczących odpowiedzialności porządkowej oraz współdziałanie z
komisją dyscyplinarną w sprawach dotyczących pracowników Urzędu, -
przygotowanie projektów zakresów czynności dla pracowników Urzędu,
-
przygotowanie
projektów i prowadzenie ewidencji upoważnień do załatwiania spraw i
wydawania decyzji administracyjnych udzielonych przez Wójta pracownikom
Urzędu, -
podejmowanie działań mających na celu realizację postanowień Statutu Gminy i Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,
-
zapewnienie
właściwej informacji wizualnej dotyczącej czasu pracy Urzędu, godzin
przyjmowania w sprawach skarg i wniosków, rozmieszczenia Referatów i
stanowisk pracy z zakresem załatwianych spraw, -
udzielanie
interesantom informacji o sposobie załatwiania spraw oraz
o kompetencjach poszczególnych Referatów, w zakresie załatwiania spraw
obywateli, -
wydawanie legitymacji służbowych oraz świadectw pracy i zaświadczeń dotyczących stosunku pracy,
-
organizowanie miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych,
-
organizowanie miejsc pracy w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych,
W zakresie kultury
- przygotowanie projektów uchwał rady gminy związanych z tworzeniem, łączeniem i likwidacją bibliotek,
-
przygotowanie projektów uchwał w sprawie statutu gminnej biblioteki,
-
prowadzenie rejestru instytucji upowszechniania kultury,
-
prowadzenie rejestru instytucji upowszechniania kultury,
-
przygotowanie propozycji nazw instytucji upowszechniania kultury, ich siedzib, wyposażenie ich w niezbędne środki materialne, techniczne oraz finansowe,
-
wnioskowanie o przyznawanie nagród za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury,
-
podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej, otoczenie opieką amatorskiego ruchu artystycznego,
-
przyjmowanie zawiadomień o zamiarze organizacji imprez artystycznych i rozrywkowych,
-
wydawanie zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych,
-
wydawanie decyzji o zakazie imprez masowych
W zakresie kultury fizycznej
- tworzenie warunków organizacyjnych, prawnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej,
-
organizowanie działalności w dziedzinie rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunków materialno-technicznych dla jej rozwoju, a w szczególności poprzez:
-
popularyzację walorów rekreacji ruchowej,
-
współdziałanie w organizowaniu zajęć, zawodów i imprez sportowo-rekreacyjnych,
-
-
zapewnianie bezpieczeństwa i higienicznych warunków podczas imprez sportowych,
-
współpraca z Zarządem Ludowego Klubu Sportowego w zakresie organizacji imprez sportowych na terenie gminy.
W zakresie oświaty
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawach zakładania, przekształcania, likwidacji placówek oświatowo-wychowawczych,
-
przygotowanie projektu decyzji odmawiającej objęcia dziecka rocznym przygotowaniem przedszkolnym,
-
przygotowanie projektu uchwały w sprawie odpłatności za świadczenia przedszkoli gminnych,
-
wszczynanie na wniosek dyrektora szkoły egzekucji administracyjnej w przypadku nie spełnienia przez dziecko obowiązku szkolnego,
-
przygotowanie projektu uchwały w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora szkoły oraz uchwały w sprawie powołania komisji konkursowej, uzgadnianie składu komisji,
-
wykonywanie innych czynności związanych z powierzaniem stanowisk dyrektora w placówkach oświatowo – wychowawczych prowadzonych przez gminę.
W zakresie zdrowia
- przyjmowanie wiadomości o przypadkach zachorowań, zgonów oraz podejrzeń zachorowań na choroby zakaźne i zgłaszanie ich organom Inspekcji Sanitarnej i zakładom publicznej opieki zdrowotnej,
-
przygotowanie zarządzeń, mających na celu zapobieżenie epidemii.
-
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem opinii w sprawie godzin pracy aptek,
-
przygotowanie projektu uchwały w sprawie wyłonienia przedstawicieli rady gminy do rady społecznej publicznego zakładu opieki zdrowotnej.
W zakresie administrowania siecią informatyczną
- otwieranie kont użytkownikom, zawierających: imię i nazwisko, identyfikator, pod jakim mają być rozpoznani w sieci, hasło, grupę, do której należą itp.;
-
nadawanie użytkownikom sieci prawa do określonych katalogów, podkatalogów i plików w nich zawartych, tzn. określenie, jakie czynności można w nich wykonywać;
-
okresowe kontrolowanie działania sieci i odpowiednie reagowanie na nieprawidłowe postępowanie użytkownika,
-
regularne sprawdzanie systemu bezpieczeństwa sieci w zakresie ochrony i wykrywania prób włamania do sieci.
-
wykonywanie obowiązków administratora bezpieczeństwa informacji,
-
planowanie rozwoju sieci informatycznej,
-
nadzorowanie konserwacji i naprawy sprzętu komputerowego,
-
instalowanie i testowanie oprogramowania użytkowego,
-
pomoc przy wdrażaniu oprogramowania wybranego i zakupionego dla potrzeb poszczególnych Referatów,
-
organizowanie i koordynowanie szkoleń komputerowych pracowników Urzędu,
-
prowadzenie ewidencji użytkowych programów komputerowych wykorzystywanych w pracy Urzędu Gmin.
W zakresie dostępu do informacji publicznej
- organizowanie bazy danych podlegających publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej,
-
redagowanie i aktualizacja podmiotowej strony Biuletynu,
-
prowadzenie rejestru zmian treści informacji publicznych zawartych na stronie podmiotowej Biuletynu ze wskazaniem daty, od której zmiany te obowiązują,
-
prowadzenie dziennika zmian dokonywanych w treści informacji publicznych udostępnianych w Biuletynie oraz prób dokonywania takich zmian przez osoby nieuprawnione.
-
dokonywanie bieżącej kontroli dziennika zmian ( nie rzadziej niż co 24 godziny),
-
systematyczne kopiowanie informacji publicznych zgromadzonych na stronie podmiotowej Biuletynu (na odrębne elektroniczne nośniki informacji – nie rzadziej niż raz na dobę)
-
udostępnianie informacji publicznej, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej – na wniosek zainteresowanego,
-
przygotowywanie decyzji w sprawie odmowy udostępniania informacji publicznej oraz umarzania postępowania o udostępnianie informacji publicznej,
-
przekazywanie akt sprawy i odpowiedzi na skargę w przypadku skarg rozpatrywanych w postępowaniu o udostępnienie informacji publicznej.
W zakresie ochrony danych osobowych
- zgłaszanie do rejestracji Generalnemu Inspektorowi zbiorów danych osobowych podlegających ochronie
- dokonywanie zmian dotyczących treści „zgłoszeń do rejestracji” i informowanie o tym fakcie Generalnego Inspektora Danych Osobowych,
- prowadzenie ewidencji osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych,
- prowadzenie ewidencji wniosków o udostępnienie danych osobowych objętych ochroną,
- prowadzenie ewidencji informacji o udostępnianiu danych osobie, której dane dotyczą / art.33 ustawy z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych,
- opracowanie instrukcji postępowania w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych przez osoby zatrudnione przy przetwarzaniu tych danych oraz dokonywanie zmian w tej instrukcji,
- opracowanie instrukcji, określającej sposób zarządzania systemem informatycznym, służącym do przetwarzania danych osobowych,
- tworzenie kopii awaryjnych, sprawdzanie ich pod kątem dalszej przydatności do odtwarzania danych w przypadku awarii systemu oraz bezzwłoczne usuwanie kopii po ustaniu ich przydatności,
- sprawdzanie obecności wirusów komputerowych oraz ich usuwanie,
- przechowywanie nośników informacji,
- ustalanie identyfikatorów i haseł dla użytkowników systemu informatycznego,
- nadzór nad mechanizmem uwierzytelnienia użytkownika oraz kontrola dostępu do danych osobowych.
W zakresie obsługi prawnej
- udzielanie pomocy przy opracowaniu projektów aktów prawnych oraz opiniowanie tych aktów pod względem prawnym i redakcyjnym,
-
udzielanie porad i pomocy prawnej Radzie, jej organom i radnym, obsługa prawna Wójta i doradztwo prawne na rzecz pracowników Urzędu,
-
opiniowanie umów, porozumień zawieranych przez Wójta; w tym także umów w zakresie dostaw, robót budowlanych i usług świadczonych przez podmioty gospodarcze,
-
wydawanie opinii prawnych dotyczących rozwiązania z pracownikami stosunku pracy bez wypowiedzenia,
-
udzielanie pomocy prawnej i instruktażowej w zakresie stosowania przepisów KPA oraz udzielanie pomocy w interpretacji przepisów prawnych,
-
wydawanie opinii prawnych na żądanie Wójta i pracowników Urzędu oraz prowadzenie ewidencji i kopii wydanych opinii,
-
udzielanie pomocy przy przygotowaniu projektów decyzji w indywidualnych sprawach o złożonym stanie faktycznym i prawnym,
-
informowanie Wójta i pracowników Urzędu o ukazujących się aktach prawnych , jeżeli z tych aktów wynikają zadania dla administracji samorządowej,
-
prowadzenie biblioteki urzędowej, kompletującej zbiór przepisów prawnych w tym zbioru Dziennika Ustaw, Monitora Polski i dzienników urzędowych.
-
wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o radcach prawnych.
W zakresie spraw BHP
- okresowej analizy stanu bhp,
-
stwierdzenie zagrożeń zawodowych,
-
przeprowadzania kontroli warunków pracy,
-
zgłaszania wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,
-
przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń, instrukcji dotyczących bhp,
-
rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy,
-
udział w dochodzeniach powypadkowych,
-
współdziałania ze społeczną inspekcja pracy,
-
udziału w pracy zakładowej komisji BHP.
„Pion ochrony”
- bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Urzędzie Gminy,
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
- opracowanie planu ochrony jednostki i nadzorowanie jego realizacji,
- szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
NASTĘPNĄ
NIEŚCISŁOŚĆ